Neden Yatırım?





Öncelikle bir maaşlı masa başı çalışan biri olarak nasıl ve neden yatırım yapılması gerektiği üzerine düşüncelerimi paylaşmayı umduğum bir blog olacak.

Dünyada ve ülkemizde de yeni trendlerden biri "Pasif Gelir" yaratmak. Pasif Gelir için benim tanımım; "en anlamlı şekilde asıl hayatınızı sürdürmek için yaptığınız asıl iş haricinde yaptığınızın yatırımların size sürekli ve sürdürülebilir bir geçim desteği sağlaması olarak". 
Peki bu nasıl ve hangi oranlarda sağlanabilir?
Bu tamamen sizin yatırımlarınızı çeşitlendirdiğiniz enstrümanlara bağlı olarak değişecektir. Ancak benim genel kanım emekli olduğunuz çıkıp bir japon turist gibi rahat rahat gamsızca para düşünmeden gezmenize yetecek, emekli maaşınızın yatacağı günü iple çekmeden yaşamanızı sağlayacak bir miktar. 
Bu çok zor mu? 
Bence değil. 
Elbette burada sizin her ay tasarrufa ayırabildiğiniz meblağ da önemli. Benim bu dediklerimi uygulayabilmek için orta gelirli olmanız gerekir. Tabi alt gelir grubunun tasarruf edebilmesi de çok önemli. Onların ki az olabilir ama yinede bir refah artışı sağlayacaktır. Ben bugün harcamadığınız 10 Tl'nin on yıl sonra 1000 Tl'niz olacağını düşünüyorum, hele ki Türkiye gibi enflasyonist bir ülkede.


Kişilerin tasarruf yapma amaçları değişebilmektedir ve ona göre de yapılan yatırımların yönü belirlenmektedir. 
Ben kendimden örnek vermek gerekirse yatırım amaçlarımı şöyle sıralayabilirim:
1-) Olabildiğince 50 yaşından itibaren pasif gelir sağlayarak (maalesef ki) 50 yaşından sonra rahat bir yaşam sürebilmek.
2-) Çocuklarım için ayrı yatırım programı uygulayarak onlara iyi bir gelecek için, rahatça mesleklerini seçebilmeleri, ve bizim gibi 2-0 geriden başlamak yerinde belki de 3-0 önde başlamalarını sağlayabilmek. (Çocuklar için yatırıma çok önem verdiğimi belirtmek isterim bu konuya daha sonra değineceğim uzunca).

Yorumlar